VINKIT ULKOPUKEUTUMISEEN

Moni vanhempi tuskailee lapsen ulkopukeutumisen kanssa vaihtelevien sääolosuhteiden keskellä. Ei hätää, alta löydät Puistokadun vinkit ulkopukeutumiseen!

Lämpimään ja leutoon sadekeliin (+5 - +20 °C)

Valintasi voi olla joko Rocce vanuton sadehaalari tai perinteinen sadeasu. Molempiin mahtuu tarvittaessa lämmintä alle. Haalarin tai sadetakin huppu pitää pään kuivana. Hengittävä trikoopipo tai kevyt kypärälakki voi olla kuitenkin hyvä valinta suojaamaan päätä. Fleecevuorelliset tai vuorettomat kurahanskat sopivat hyvin käsineiksi. Vuorettomien kurahanskojen alle voi sujauttaa myös lapaset.

Nollakelillä (0 - +5 °C)

Jos lapsi liikkuu paljon, vältä ylipukemista. Nollakelin ulkovaatteeksi sopii parhaiten vanullinen sadehaalari kuten Marmor tai Fox. Kevyt vanu lämmittää lasta mukavasti, mutta ei tunnu liian paksulta. Valitse lisäksi lämmin ja hengittävä pipo, esim. neule- tai trikoopipo on mainio valinta. Käsineiksi sopivat vanulliset kurahanskat tai vedenpitävät toppahanskat.

Pikkupakkasella (0 - -5 °C)

Kun lämpötila on nollassa tai laskee pakkasen puolelle on Lion toppahaalari päivän sana. Kun liikutaan, riittää toppahaalarin alle pitkikset, ja yläosankin suhteen on hyvä olla tarkkana, ettei väliasuja tule liikaa. Tarvittaessa toppahaalarin alle mahtuu lämmin kerrasto. Topatut rukkaset tai hanskat ja lämmin pipo kuten esim. fleecevuorellinen trikoopipo lämmittävät sopivasti.

Kylmillä keleillä (-5 - -20 °C)

Kovemmilla pakkasilla on tärkeää pukea toppahaalarin alle vähintään yksi ellei useampi lämmin välikerros sisävaatteiden lisäksi. Toppahaalarin huppu tuo lisälämpöä pään ja kaulan alueelle. Kylmille keleille sopii hyvin paksu ja lämmin fleecevuorellinen neulepipo. Topparukkasten alle voi pukea lapaset antamaan extra lämpöä. Tällöin kannattaa valita yhtä kokoa reilummat rukkaset.

Muistathan, että pukeutuminen on aina yksilöllistä ja nämäkin ohjeet ovat vain viitteellisiä!

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

PUISTOKATU.FI -verkkokaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Kaikki tuotteemme on suunniteltu Suomessa ja valmistettu kotimaisten laatustandardien mukaan valituilla alihankintatehtaillamme eri puolilla maailmaa. Vastaamme kaikkien myymiemme tuotteiden laadusta.

Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme liityt asiakasrekisteriimme. Mikäli et halua meiltä jatkossa asiakasviestejä, voit poistua rekisteristä koska tahansa klikkaamalla asiakasviestissä olevaa 'poistu rekisteristä' linkkiä tai ottamalla suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme: info[a]puistokatu.fi. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

TOIMITUSAIKA JA TOIMITUKSEN SEURANTA

ILMAISEN TOIMITUKSEN RAJA ON 69€.

Kaikki verkkokaupan tuotteet ovat heti varastossa. Arkena ennen klo 13 jätetyt tilaukset ehtivät saman päivän toimitukseen. Posti lupaa toimituksille 1-2 päivän toimitusajan.

Kun tilauksesi lähtee sinulle, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Tässä viestissä on myös Postin seurantanumero, jolla voit itse seurata tilauksesi kulkua.

Varaamme oikeuden loppuunmyyntiin, inhimillisiin saldovirheisiin sekä hintavirheisiin. Mikäli tilaamiesi tuotteiden suhteen ilmenee jokin poikkeama, otamme pikimmiten yhteyttä sähköpostitse.

PALAUTTAMINEN 

Noudatamme Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Käyttämättömille tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Palautusrahtikulu
Tuotteiden palautusrahtikulu on 7,90€. Palautusrahtikulu vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta. Emme veloita palautusrahtikulua silloin, kun asiakas pitää tuotteita yli 69€ arvosta.

Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun tilauksella olevat kaikki tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun.

Vaihto
Yksi tuotevaihto on maksuton, mahdollisista seuraavista veloitamme toimituskulun 7,90€. Voit vaihtaa tilaamasi tuotteen joko vastaavan hintaiseen tai edullisempaan tuotteeseen, jolloin palautamme hinnanerotuksen asiakkaalle palautus- / vaihtokäsittelyn yhteydessä. Jos meillä ei ole enää haluamaasi vaihtotuotetta, teemme maksunpalautuksen.

Voit vaihtaa tuotteen toiseen pyytämällä vaihtoa palautuslomakkeella tai lähettämällä sähköpostin asiakaspalveluumme. Vaihto on mahdollista, jos korvaavaa tuotetta on varastossa. Kiireellisessä tapaukseesa voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta ja huomioimme tämän kun käsittelemme palautustasi jos olet maininnut asiasta palautuslomakkeella. 

Huolenpitovelvollisuus
Tuotteeseen on oikeus tutustua rauhassa kotona. Sinulla on lain edellyttämä velvollisuus pitää huolta tuotteesta eikä tuotetta saa ottaa käyttöön siihen tutustuessaan. Palautettavan tuotteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen (laput paikoillaan). Palauta tuotteet ensisijaisesti niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuksena tulleiden tuotteiden kunnon ennen tuotteen hinnan takaisinmaksua. 

Veloitamme 100% arvonaleneman, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu, tuote on tahraantunut, rikkoontunut tai jos tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta. 

NÄIN PALAUTAT

Toimituksen mukana on aina PALAUTUSLOMAKE, jonka avulla palauttaminen on helppoa.

1. Varmista, että tuotteesi on palautettavissa (ks. huolenpitovelvollisuus, palautusaika).
2. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan. Emme vastaa huonosti pakatuista palautuksista.
3. Täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautukseen. Pyytämällä Postilta tosite asiakaspalautuksesta, jotta voimme selvittää asiaa katoamistapauksissa.
5. Liimaa toimituksen mukana tullut palautustarra paketin päälle, mielellään vanhan tarran päälle.

Jos palautustarraa ei ole
, voit palauttaa tuotteen asiakaspalautusnumerolla 626038. Sinun ei tule maksaa palautusta postissa.

Postin sopimusnumero: 626038 Kauppanimi: Puistokatu.fi

Palautusosoite: Puistokatu.fi / Hans Company, Laivanvarustajankatu 10, 67100 Kokkola

MAKSUN PALAUTUS

Käsittelemme palautuksesi nopeasti, yleensä heti palautuspäivänä, ja hyvitämme tapahtuman automaattisesti Klarna Checkout -maksupalvelun kautta.

  • Pankkikortti, luottokortit, verkkomaksu: summa palautetaan kortille/tilille. 
  • Lasku tai osamaksu: summa hyvitetään laskussasi. Saat uuden laskun ja eräpäivän Klarnalta.

REKLAMAATIOT

Vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta ja mahdollisista virheistä. Koska jokainen reklamaatio käsitellään yksilöllisesti, ota virheen havaittuasi välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, jotta voimme sopia tuotteen palautuksesta, vaihdosta tai hyvityksestä. Ilmoita tuotevirheestä aina ennen tuotteen korjaamista, korjauttamista tai palautusta. Hyvitys/alennus-tapauksessa edellytämme kuvallista todisteaineistoa virheen laadusta.

Asiakaspalvelu: info[a]puistokatu.fi

MAKSUTAVAT

Verkkokaupassamme on käytössä turvallinen Klarna Checkout -maksujärjestelmä. Voit maksaa luotto- ja pankkikortilla, verkkomaksulla, tai Klarna AB:n laskulla tai erämaksulla.

ASIAKASPALVELU

Verkkokaupan asiakaspalvelu toimii sähköpostitse arkisin. Viikonloppuina tai pyhäpäivinä esitettyihin kysymyksiin palaamme mahdollisimman pian seuraavina arkipäivinä.

sähköposti: info[a]puistokatu.fi

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit