Tietosuojaseloste

Me pidämme hyvää huolta kaikesta tiedosta, jota asiakkaistamme keräämme tai saamme. Asiakkaanamme sinun on mahdollista saada nähtäväksesi ylläpitämämme henkilötiedot ja sinulla on oikeus halutessasi tulla unohdetuksi silloin, kun se lain puitteissa ja palvelun tuottamista tai toimittamista vaarantamatta on mahdollista.

Asioimalla HC OUTWEAR.FI-verkkokauppassa, asiakas hyväksyy tämän tietosuojaselosteen ehdot.

Tallennamme ja säilytämme seuraavia tietoja:

  1. verkkopalveluiden käyttöön liittyvät tiedot
  2. asiakkaan suostumukseen perustuvat tiedot
  3. analytiikan avulla jodettavat tiedot

Käytämme tietoja seuraavasti:

  • Palvelun toimittamiseen
  • Hyvän asiakaskokemuksen tarjoamiseen
  • Tuotesuositusten ja markkinoinnin parantamiseen
  • Asiakaspalvelun ja verkkokaupan kehittämiseen

Rekisterinpitäjä

Rekisterinpitäjänä toimii:

Hans Company Oy (2726806-6 ) Osoite: Laivanvarustajankatu 10, 67100 Kokkola

Tarvittaessa voit kysyä lisää tietojen käsittelystä ja tietosuojasta asiakaspalvelustamme:

asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi tai yhteydenottolomakkeella.

Mitä tietoja keräämme ja säilytämme?

Käyttäjän itsensä antamat tiedot

  • Tunnistautumistiedot, kuten nimi
  • Yhteystiedot, kuten puhelinnumero, sähköpostiosoite ja postiosoite
  • Maksutiedot, kuten laskutustiedot sekä maksuvälinetiedot
  • Sijaintitiedot palvelun lokalisointia varten (toimitustavat)
  • Suostumus markkinointiviestintään
  • Asiakkaan erillisellä suostumuksella annetut personoivat tiedot, kuten asiakaskyselyvastaukset

Palveluiden käytöstä havaitut tiedot

  • Toimitustiedot, kuten toimitusosoite ja valittu maksutapa
  • Ostoshistoria, kuten tilatut tuotteet, palautukset ja maksut
  • Verkkokaupan selaus- ja käyttötiedot
  • Päätelaitteen tunnistetiedot
  • Verkkokauppasessiotapahtumat, kuten ostoskorilisäykset

Analytiikalla päätellyt, anonymisoidut tiedot

  • Selaus- ja ostotiedoista pääteltävät tuotesuositukset
  • Ostotiedoista päätellyt asiakasryhmittelyt ja kiinnostuksen kohteet

Pääsääntöisesti tietojen lähde on verkkosivujen käyttäjä/asiakas itse. Tämän lisäksi saatamme hankkia lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esim. luottopalveluiden tarjoajalta laskupalveluita varten.

Kuka voi käsitellä tietojani?

Järjestelmiin on pääsy vain henkilöillä, jotka ovat koulutettu käyttämään tietoja asianmukaisesti. Asiakastietojen käsittely vaatii salasanatunnistautumista ja toiminnanohjausjärjestelmässämme tietojen katselusta sekä käsittelystä jää lokimerkintä.

Joissakin tapauksissa siirrämme tietoa kolmansille osapuolille, esim. toimitusta, laskutusta, säilytystä, analytiikkaa tai markkinointia varten. Käytämme näihin tarkoituksiin vain luotettuja yhteistyökumppaneita, joiden kanssa tekemämme sopimukset kattaa myös tietosuoja- ja tiedonkäsittelysopimukset. Sopimuksissa on otettu huomioon lainsäädännön sekä EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset. Yhteistyökumppaneillamme ei ole lupaa käyttää tietoja omiin tarkoituksiinsa tai jakaa näitä eteenpäin.

Mihin tietojani käytetään?

Henkilötietoja käytetään:

  • Tilausten käsittelyyn, toimitukseen, arkistointiin ja kirjanpitoon
  • Asiakassuhteen ylläpitoon
  • Yrityksen sisäisten toimintojen kehittämiseen
  • Asiakaskokemuksen ja -palvelun kehittämiseen
  • Tilastointiin ja toiminnan johtamiseen
  • Estämään väärinkäytökset
  • Paremman ja henkilökohtaisemman sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen
  • Asiakaspalautusten helpottamiseen ja nopeuttamiseen
  • Relevantin sisällön kohdistamiseen

Ovatko tietoni turvassa?

HC Outwear.fi verkkokaupan asiakastiedot on suojattu ja niihin pääsy on asianmukaisesti rajoitettu. Käytettyjen järjestelmien, konesalien sekä prosessien tietoturva ovat korkealla tasolla ja suojattu tietomurtoja vastaan. Suurin tietoturvariski asiakastietojesi suhteen onkin asiakastilisi salasana. Älä luovuta salasanaasi ulkopuolisille ja pyri käyttämään mahdollisimman vahvaa salasanaa.

Noudatamme asiakastietojen käsittelyssä hyviä tietosuojakäytäntöjä ja pääsyä tietoihin valvotaan. 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimuksia noudatetaan henkilötietojen käsittelyssä.

Kuinka kauan tietoja säilytetään?

Säilytämme tietoja tarvittavan ajan, jotta pystymme toteuttamaan tässä selosteessa mainitut käyttötarkoitukset. Epäaktiiviseksi toteamamme asiakastilin henkilötiedot poistamme viimeistään viiden vuoden kuluttua aktiivisuuden päättymisestä. Joitain tietoja saatetaan säilyttää kauemmin, mikäli laki meitä siihen edellyttää.

Asiakkaan niin halutessa hänen tietonsa voidaan anonymisoida, jolloin kaikki henkilötiedot poistetaan pseudonymisoimalla ne tilistä ja ostohistoriasta. Näin anonymisoidusta tilistä asiakasta ei voida tunnistaa eikä kyseistä tiliä pysty sellaisenaan enää käyttämään tai palauttamaan. Asiakas voi pyytää anonymisointia sähköpostitse. Lainsäädäntö tai maksamattomat velat saattavat joissain tapauksissa velvoittaa säilyttämään osan asiakastiedoista anonymisointitoiveesta huolimatta.

Asiakkaan oikeudet

Asiakkaanamme tietosuojaoikeuksiisi kuuluu:

  • Pyytää nähtäväksi kaikki ylläpitämämme henkilötiedot ja voit saada halutessasi myös jäljennöksen näistä.
  • Voit pyytää meitä oikaisemaan sinua koskevia tietoja
  • Tietyin edellytyksin voit pyytää tietojesi käsittelyyn rajoituksia

Tietojen säilytys ja käsittely perustuvat antamaasi suostumukseen ja sinulla on luonnollisesti oikeus peruuttaa suostumuksesi.

Oikaisupyynnöt tai muut asiakastietoihisi liittyvät pyynnöt tai kysymykset voit lähettää asiakaspalveluumme. Mikäli huomaat käsittelyssämme tai toiminnassamme puutteita, sinulla on oikeus tehdä asiasta valitus tietosuojaviranomaiselle. Kerrothan asiasta myös meille, jotta voimme korjata virheemme.

Päätyykö tietojani kolmansille osapuolille?

Jotkin välttämättömät tiedot välittyvät kolmansille osapuolille maksutapahtuman, toimituksen tai markkinointiviestien mahdollistamiseksi. Esimerkiksi toimituksien mahdollistamiseksi osoite- ja yhteystietosi välittyvät logistiikasta vastaaville tahoille. Verkkokauppatapahtumat välittyvät käyttämäämme sisältö- ja markkinointikohdennusjärjestelmään, johon vain meillä on pääsy. Maksutapahtuman yhteydessä maksutietosi kulkevat luotetun maksunvälittäjän kautta.

Kullekin taholle lähetetään vain palvelun toteutumisen kannalta välttämättömin tieto eikä näillä palveluntarjoajilla ole oikeutta käyttää tietojasi muuhun kuin palvelun toteuttamiseen. Kaikki tiedonsiirto tapahtuu salattujen yhteyksien kautta.

Evästeet ja muu seuranta 

Hyödynnämme evästeitä sekä vastaavia selainteknisiä toimintoja, kuten selaimen muistia. Nämä ovat nettisivujen luomia pieniä tiedostoja, joiden avulla pystymme keräämään verkkokaupan käyttäjistä analytiikkaa ja tarjoamaan paremmin toimivan verkkokaupan. Evästeitä käytetään mm. ostoskorin toiminnallisuuksiin, käyttäjän tunnistamiseen ja rekisteröityneen asiakkaan kirjautumiseen. Oletusarvoisesti selaimesi evästeet säilyvät yhden kuukauden, ellet poista niitä erikseen. Evästeiden poistaminen onnistuu selaimesi asetuksista. Muista kuitenkin, että selaimeesi latautuu uudet evästeet, kun vierailet sivuillamme taas. Evästeiden ja niiden käytön hyväksyminen on pakollista.

Evästeitä käytetään myös verkkokaupan sekä markkinoinnin personoinnin mahdollistamiseksi. Sivustollamme on myös muita seurantatekniikoita, kuten kuvapistetunnisteita. Sivujemme selausta seuraavat mm. Google sekä Facebook pikseli. Näiden kautta pystymme mm. analysoimaan ja kehittämään verkkokauppamme toimintaa, kohdentamaan verkkosivustosisältöä sekä kohdentamaan mainossisältöä.

Oikeus muuttaa tätä tietosuojaselostetta

Pyrimme kehittämään palveluitamme jatkuvasti ja tarjoamaan paremman asiakaskokemuksen käyttäjillemme. Tämän myötä joitakin palveluita ja toiminnallisuuksia saattaa tulla lisää tai ne voivat muuttua, jolloin päivitämme tätä selostetta tarpeen mukaan. Lainsäädännön muutokset saattavat myös asettaa tarpeita muuttaa tai tarkentaa tämän selosteen osia. Merkittävistä muutoksista ilmoitamme asiakkaillemme erikseen.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

Selaa tuoteryhmiä

Ostoskorisi on tyhjä

Suodata tuotteita

Toimitusehdot

HC Outwear -verkkokaupasta tilaaminen on helppoa ja turvallista. Kaikki tuotteemme on suunniteltu Suomessa ja valmistettu kotimaisten laatustandardien mukaan valituilla alihankintatehtaillamme eri puolilla maailmaa. Vastaamme kaikkien myymiemme tuotteiden laadusta.

Tekemällä tilauksen verkkokaupassamme liityt asiakasrekisteriimme. Mikäli et halua meiltä jatkossa asiakasviestejä, voit poistua rekisteristä koska tahansa klikkaamalla asiakasviestissä olevaa 'poistu rekisteristä' linkkiä tai ottamalla suoraan yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi. Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

TOIMITUSAIKA JA TOIMITUKSEN SEURANTA

ILMAISEN TOIMITUKSEN RAJA ON 89€ (ei koske kotiinkuljetusta).

Toimituskulut ovat: 

Matkahuolto Lähellä-paketti 6,90€

Postipaketti 7,90€

PostNord MyPack Collect 6,90€ 

Matkahuolto Kotijakelu-paketti 10,90€

PostNord MyPack Home -kotiinkuljetus 15,90€ 

Kaikki verkkokaupan tuotteet ovat heti varastossa. Arkena ennen klo 13 jätetyt tilaukset ehtivät saman päivän toimitukseen. Posti lupaa toimituksille 1-2 päivän ja Matkahuolto / PostNord 1-3 päivän toimitusajan.

Kun tilauksesi lähtee sinulle, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Tässä viestissä on myös Postin seurantanumero, jolla voit itse seurata tilauksesi kulkua.

Varaamme oikeuden loppuunmyyntiin, inhimillisiin saldovirheisiin sekä hintavirheisiin. Mikäli tilaamiesi tuotteiden suhteen ilmenee jokin poikkeama, otamme pikimmiten yhteyttä sähköpostitse.

Tilaaminen Ahvenanmaalle

Toimitamme tilaukset Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa. Arvonlisävero maksetaan Åland Postille, kun paketti noudetaan postista tai toimitetaan kotiin.

PALAUTTAMINEN 

Noudatamme Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) ehtoja. Käyttämättömille tuotteille on 14 vuorokauden palautusoikeus.

Palautusrahtikulu
Pakettien turha lähettely edes takaisin rasittaa ympäristöämme ja siksi tuotteiden palautus ei ole ilmaista. Palautusrahtikulu on 7,90€ ja se vähennetään/veloitetaan takaisinmaksun summasta. Emme veloita palautusrahtikulua silloin, kun asiakas pitää tuotteita yli 89€ arvosta.

Toimituskulut hyvitetään kokonaisuudessaan, kun tilauksella olevat kaikki tuotteet palautetaan. Mikäli tilauksella on useampi tuote ja palautat vain osan niistä, ei toimituskuluja hyvitetä.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Veloitamme noutamattomasta lähetyksestä 10,00 €:n käsittelykulun.

Vaihto
Haluamme, että saat käyttöösi sopivan koon ja siksi yksi tuotevaihto on maksuton, mahdollisista seuraavista veloitamme toimituskulun 7,90€. Voit vaihtaa tilaamasi tuotteen joko vastaavan hintaiseen tai edullisempaan tuotteeseen, jolloin palautamme hinnanerotuksen asiakkaalle palautus- / vaihtokäsittelyn yhteydessä. Jos meillä ei ole enää haluamaasi vaihtotuotetta, teemme maksunpalautuksen ja ilmoitamme siitä sinulle.

Voit vaihtaa tuotteen toiseen pyytämällä vaihtoa palautuslomakkeella tai lähettämällä sähköpostin asiakaspalveluumme. Vaihto on mahdollista, jos korvaavaa tuotetta on varastossa. Kiireellisessä tapaukseesa voit tehdä uuden tilauksen verkkokaupasta ja huomioimme tämän kun käsittelemme palautustasi jos olet maininnut asiasta palautuslomakkeella. 

Huolenpitovelvollisuus
Tuotteeseen on oikeus tutustua rauhassa kotona. Sinulla on lain edellyttämä velvollisuus pitää huolta tuotteesta eikä tuotetta saa ottaa käyttöön siihen tutustuessaan. Palautettavan tuotteen tulee aina olla käyttämätön, puhdas, pesemätön ja täysin uuden veroinen (laput paikoillaan). Palauta tuotteet ensisijaisesti niiden alkuperäisessä pakkauksessa. Tarkistamme palautuksena tulleiden tuotteiden kunnon ennen tuotteen hinnan takaisinmaksua. 

Veloitamme 100% arvonaleneman, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu, tuote on tahraantunut, rikkoontunut tai jos tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta. 

NÄIN PALAUTAT

Toimituksen mukana on aina PALAUTUSLOMAKE, jonka avulla palauttaminen on helppoa.

1. Varmista, että tuotteesi on palautettavissa (ks. huolenpitovelvollisuus, palautusaika).
2. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen tai vastaavaan. Emme vastaa huonosti pakatuista palautuksista.
3. Täytä toimituksen mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan palautukseen. Pyydäthän tositteen asiakaspalautuksesta, jotta voimme selvittää asiaa katoamistapauksissa.
5. Liimaa toimituksen mukana tullut palautustarra paketin päälle, mielellään vanhan tarran päälle. (Huom! Matkahuollon lähetyksissä ei ole mukana palautustarraa.) Vie paketti palautuspisteeseen riippuen toimitustavasta.

PostNord-palautukset

Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen. Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi. Voit halutessasi tehdä palautuksen myös PostNordin pakettiautomaatin kautta. Lue ohjeet täältä.

Matkahuolto-palautukset

Palautustunnuksella 9553608 voit palauttaa lähetyksen kaikista muista Matkahuollon palvelupisteistä, paitsi automaateista. Vie paketti tiskille ja kerro palautustunnus. Rekisteröitymällä Matkahuollon asiakkaaksi voit hakea palautustunnuksella aktivointikoodin Matkahuollon verkkosivuilta automaattiin palauttamista varten.

Postin palautukset

Postin palautukset tulee jättää palvelupisteeseen.

Jos palautustarraa ei ole, voit palauttaa tuotteen Postin toimipisteeseen asiakaspalautusnumerolla 626038. Sinun ei tule maksaa palautusta postissa.

Postin sopimusnumero: 626038 Kauppanimi: HC Outwear/Hans Company Oy

Palautusosoite: HC Outwear/Hans Company Oy, Laivanvarustajankatu 10, 67100 Kokkola

MAKSUN PALAUTUS

Käsittelemme palautuksesi nopeasti, yleensä heti palautuspäivänä, ja hyvitämme tapahtuman automaattisesti Klarna Checkout -maksupalvelun kautta.

  • Pankkikortti, luottokortit, verkkomaksu: summa palautetaan kortille/tilille. 
  • Lasku tai osamaksu: summa hyvitetään laskussasi. Saat uuden laskun ja eräpäivän Klarnalta.

REKLAMAATIOT

Vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta ja mahdollisista virheistä. Koska jokainen reklamaatio käsitellään yksilöllisesti, ota virheen havaittuasi välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai yhteydenottolomakkeen kautta, jotta voimme sopia tuotteen palautuksesta, vaihdosta tai hyvityksestä. Ilmoita tuotevirheestä aina ennen tuotteen korjaamista, korjauttamista tai palautusta. Hyvitys/alennus-tapauksessa edellytämme kuvallista todisteaineistoa virheen laadusta.

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

MAKSUTAVAT

Verkkokaupassamme on käytössä turvallinen Klarna Checkout -maksujärjestelmä. Voit maksaa luotto- ja pankkikortilla, verkkomaksulla, tai Klarna AB:n laskulla tai erämaksulla.

ASIAKASPALVELU

Verkkokaupan asiakaspalvelu toimii sähköpostitse arkisin. Viikonloppuina tai pyhäpäivinä esitettyihin kysymyksiin palaamme mahdollisimman pian seuraavina arkipäivinä.

sähköposti: asiakaspalvelu[a]hcoutwear.fi

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit